Wednesday, February 24, 2010

terganggu oleh perasaan

 -----------------------------

perasaan betul2 terganggu bila kawan aku citer pasal budak tu kat ym tadi (kawan aku tak sengaja, tak boleh marahkan dia...). bukan sebab aku ada perasaan kat dia lagi. sumpah, aku langsung takde perasaan kat dia lagi. yang tinggal hanya perasaan benci yang teramat sangat. sampai aku mati pun aku taknak ambil tahu pasal dia lagi. aku taknak jumpa dia lagi walau apa pun terjadi. aku benci dia sangat. dia seksa hidup aku macam aku takde perasaan.

haritu kat rumah pun mak aku tanya pasal dia. kakak-kakak aku pun selalu suka tanya. terus muka aku berubah. rasa mendidih je darah ni dengar nama dia. perasaan aku betul-betul terganggu. tapi terpaksa aku sembunyikan perasaan aku. tersenyum...dan terus tersenyum. tapi kadang-kadang aku akui, aku tak mampu nak tersenyum. aku mengaku kadang2 aku muram. mungkin aku terlalu banyak merana, terlalu banyak menderita hingga aku terperangkap dalam perasaan aku sendiri. memanglah depan semua orang aku berpura-pura tabah, tak sedih, macam takde perasaan. hakikat kat dalam hati...Allah je yang tahu.

serius la, aku tak boleh dengar nama dia. buat aku takde mood je. tolong lah...jangan sebut atau tanya pasal atau cerita pasal dia lagi. dia hidup ke mati ke aku tak nak amik tahu.
tolonglah jaga hati aku...kali ni je. bisa sungguh luka ini walaupun tak berdarah...

lagu ni sesuai a untuk perasaan aku kat dia skang.


Teratai layu ditasik madu - fauziah latiff

Walaupun tasik kekeringan
Tak mungkin teratai kan tumbuh di darat
Begitulah takdirnya cintaku di ibarat
Tak akan berubah perasaanku terhadap dia

Mengapa dia yang ku cinta

Sedangkan ku tahu sikapnya begitu
Dia pandai berpura dan pandai bermain kata
Setahun bersama bak seribu tahun tersiksa

Aku tidak sudi melihat dia lagi

Walau dalam mimpi pun tidak ku ingini
Aku rela menjadi teratai yang layu
Daripada mekar di dalamnya tasik madu
Biarkanlah ku begini
Dan tak mungkin ku kembali
Bersamamu

No comments:

Post a Comment

LinkWithin